Det har gått så fort...

2008-12-15 @ 14:44:29
Kollade in min gamla blogg som jag hade här på blogg.se förut och hittade detta från 11/1-08...

"Dagens gäspningar kan jag dock förstå då dessa två dagar som varit, onsdag/torsdag, har varit väldigt mycket nytt att lära in då jag har gått upplärning på ett boende/härbärge för hemlösa/missbrukare.
Det har tagit kraft från mig, kraft som jag inte har eftersom jag inte sover.. Samtidigt som jag ska vara pigg och alert på jobbet..
Jag har hamnat i en ond cirkel.

Men egentligen ska jag inte klaga då jag äntligen har hamnat på ett ställe där jag tror att jag kommer trivas.. Det är ju det här jag vill jobba med, jag vill lära känna personerna bakom missbruket så att säga. Många man ser  på stan har man ju olika uppfattningar om, som kanske inte alltid stämmer i slutänden..En person har jag alltid flytt ifrån när denne kommer, men vi hade igår ett kortare samtal och nu har jag en helt annan bild av personen.
Självklart har de sina dagar då de inte alltid är så jättevarma och goa, men det har vi ju alla och jag tänker alltid på när jag bemöter dem att ingen vill ju egentligen vara här. Deras dröm var antagligen inte som 14åring att "när jag är 60 så kommer jag att vara bostadslös och missbrukare och bo på ett härbärge"..
Alla vill vi ju ha ett eget, självständigt liv där vi reder oss själva..
"

Tiden har gått så fort sen dess, det är knappt så jag hänger med.. Det har alltså snart gått ett år sedan jag började..
Pricken över I:et skulle vara om någon blev sjuk eller annat den 9/1-09, och att jag fick dem timmarna.. Då skulle cirkeln vara sluten på något sätt... 
  

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback