Alfakassan och en dag som bara har hunnit börja..

2009-02-19 @ 11:54:05
Inte blev jag nåt smartare av mitt besök på arbetsförmedlingen.
Min handläggare pratade nåt om Alfakassan, men om jag fattade saken rätt så är det strunt samma om jag går via dem eller om jag har som nu med socialbidrag+lön..
Tydligen finns det nåt grundbelopp man har rätt att få, men så tillkommer skatt och avdrag på vad jag tjänar om jag jobbar..
Alltså; säg att grundbeloppet är på 320:-/dag. Då skulle jag på en månad få ut, efter skatt, ca 4900:-...
Säg sen att jag kanske jobbar och tjänar 1500:- en månad.. då dras det av ifrån 4900:- = ca 3400:-.. Däremellan skulle soc ändå vara tvungen att gå in och täcka upp..
Så det blir liksom inte någon förändring till det bättre..Snarare tvärtom, då jag helt plötsligt får 3 ställen att hålla reda på..  
Skulle få papper i dagarna nu, så jag får väl läsa på så jag förstår ordentligt..

           


Det tar på krafterna att fara och flänga, men jag är alldeles chockad över hur mycket man hinner innan lunch om man bara går upp i tid =) Dagar som dessa kan jag inte förstå hur jag kan slänga bort en halv dag med att sova bort den..
Idag har jag hunnit gå till Viksäng, bussat hem [som i sin tur bara det tar drygt 30 minuter om man inte har tur att bussarna samkör], plockat undan hemma, varit på arb.förm., tandläkaren och soc..
Det är inte illa pinkat av en trähäst =)!

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback