Det finns bra socialsekreterare...

2009-02-09 @ 14:50:21
Jag satt och gick igenom mina mail nyss och hittade ett jag fick från min förra "socialare"  S och blev varm i hjärtat..
Det går inte att få ner allt bra hon gjorde för mig, då skulle jag få skriva A4 blogginlägg...
Hon började nästan alltid mailen med "Hoppas det är bra med dig".. Vilken annan människa på SoF skulle ta sig den tiden att skriva lite personligt...?

Hon pushade mig, hejade på när jag skulle ge mig på nya saker..
Jag vet när jag skulle påbörja en form av vuxendagis, via psyk, och jag hade sådan ångest och ville inte alls.. 
Det enda hon sa var; Ge det en chans, en ärlig chans så ska du se att du fixar detta med.. 
Jag gick dit, mådde ännu sämre då de gav oss uppgifter i stil med rita ett träd, baka bröd, fika på stan....[Hur värdelös känner man sig inte? Till saken hör att medelåldern var ca 35.. Mmm, just det.. Vadå dagis?]
Men hon fick mig att förstå att även om jag vantrivdes så gick jag dit, vilket tyder på att jag inte ger upp i första taget.. Jag lärde mig att det är värt så mycket mer än att bara skita i allt, bara för att man har någon form av socialt handikapp..
[För er som inte hänger med; jag har dragits med social fobi så länge jag kan minnas... Men tack vare en suverän grupp för sociala fobiker och efter att ha börjat få smak på det här med att jobba, så har jag succesivt blivit bättre... ]



Hon öppnade mina ögon, fick mig att inse att bara för att man jobbar som socialsekreterare så är man inte en idiot...[Har tyvärr sprungit på alltför många under mina dagar] Jag har fått en ny nu, via S, som också är bra...

Jag vet, S, att du inte läser min blogg.. Men om du mot all förmodan skulle råkas ramla in här någon gång, så Tack från hela mitt hjärta..

Kommentarer
Postat av: Lena

det är så underbart när man vet att någon verkligen tror på en.

2009-02-09 @ 18:21:18

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback