När ska jag få det liv jag vill ha?

2009-02-13 @ 11:55:23

Jag blir så trött ibland på myndigheter... Jag får känslan till och från att de bara vill jävlas.
När jag sen blir lite logisk så förstår jag ju att de har sina regler att följa.. Men ändå..
Jag har förklarat att jag har problem med nya, sociala situationer, och jag har förklarat att Jobbcentrum inte fungerade för mig då hela min självkänsla splashade i marken.
Nu ska jag iaf påbörja en grupp som är i samma lokaler men det är inte Jobbcentrum i sig som har hand om mig.. Spelar roll!?
Jag har dock lovat att gå dit på ett informationsmöte, och jag ska ge det en chans. 
Men jag känner redan nu hur magen drar ihop sig och jag mår lite smått illa. 
Detta innan jag ens vet om jag får en plats.

Det jobbiga i hela situationen är att jag såna här gånger får en känsla av att jag för alltid kommer att fösas ihop med andra, likt ett boskap, och sitta i "dagis"grupper och behandlas som om man vore dum i huvudet.
För det är den tanken som kommer, varenda eviga gång.. och jag har tillhört en del boskap under årens gång.
Min kontakt på myndigheten var så snäll också och påminde mig om att jag nu hade gått hos dem i 6 år.. Tror de inte att jag vet det, och att det ger mig ytterligare ångestpåslag..
Suck.. just nu så undrar jag bara; hur faen ska jag fixa till det här?
När ska jag få det liv jag vill ha?


Kommentarer
Postat av: Jhenny

Du kommer få det liv du vill ha när du fejsar dina problem och överlever skräcken..

2009-02-13 @ 15:28:31
URL: http://jhennys.blogg.se/
Postat av: Mia

Sträck på dig du är den finaste tjej som jag känner och med rätta värderingar...Fuck them all...du e bäst...

2009-02-15 @ 07:11:10
Postat av: Mannen i masten

Vad är det för liv du vill ha? Vad gör du för att få det?

Ska du dra den om socialfobi hela livet och bara sitta där? Då min vän kan jag med stor säkerhet säga att det inte blir roligare än såhär... Möjligt är att du åtminstonde hittar en livskamrat på konrad som förgyller ditt liv ett tag... men sen är det slentrian i perioder och då måste du ha ett liv utanför förhållandet som pushar.

2009-02-15 @ 20:12:16

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback