Barn kommer undan med allt ta mig fan..

2009-02-03 @ 14:27:55
Jag tycker inte om barn..
Jag tycker att de låter för mycket, sliter i allt och är allmänt jobbiga..De dreglar när de äter, sover och skiter..  Och de kommer undan med ALLT!
"oj, råkades du tugga sönder mammas datasladd".. "hoppsan, där åkte pappas dyra Ipod i toaletten".."ja, du får peta hunden i ögat med pinnen"...
...osv..
Självklart beror det på uppfostran; en förälder som släpper sitt barn vind för våg har jag inte mycket till övers för.. Och det, mina vänner, är deras fel att jag inte kan ta till mig om en unge ler mot mig efter att ha sparkat på mig ett x antal ggr med förälderns goda vetskap....
Ja, jag vet; Man ska inte skjuta brevbäraren.. Det är alltid föräldrarnas ansvar att se till att deras små odågor kan sköta sig.. Men jag kan inte rå för det, det blir till slut ungen jag blir irriterad på..

Men...
 ....
det folk kanske inte vet är att jag avgudar de ungar jag känner, det är väl så att jag tycker om ungar som jag har en relation till...
Jag kan t.ex. inte sluta titta på Jhennys och M´s lillgrabb, för han utstrålar lycka..han utstrålar den lycka och glädje som man tyvärr bara har när man är liten .. Jag blir glad bara jag ser honom ila förbi med blixtens hastighet med ett leende på läpparna.. Jag önskar att jag vore lika spontan och kunde fisa vid matbordet utan att folk tittade på mig med avsmak ..


Nu kanske ni tror att jag är ett monster..
Men jag har helt enkelt annat att bry mig om..
För mig kommer djuren alltid först... Det är där jag kan överträda mina egna gränser och gå över lik för att rädda dem..
Skulle jag någonsin hamna i fängelse så berodde det inte på stöld eller skadegörelse.. Det skulle handla om misshandel av djurplågare.. Får jag någonsin chansen ska jag utsätta dessa vidriga människor för samma sak som de har utsatt sina djur för..
Detta skulle jag även kunna göra med;
 
- vuxna som misshandlar barn.. [Oavsett om det är fysisk eller psykisk misshandel]
-mobbare
-pedofiler
-våldtäktsmän

Så.. Nu har jag fått ur mig det jag ville säga för stunden..
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Jhenny

Go Mikkiz!

2009-02-03 @ 19:00:04
URL: http://jhennys.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback