Detta stod ...

2009-01-10 @ 11:52:26
...bland insändarna idag i Vlt...


"Bedrövlig lottdragning
Det är bedrövligt att man ska behöva skicka hemlösa människor ut i kylan om de inte får plats på akutboendet! Och vad är detta med att dra lott för att få sängplats?
Vad är det för omänskligt samhälle vi lever i? Har man ingen sängplats att erbjuda så ska man i alla fall tillåta de männi­skorna vara inomhus,
någonstans, skydda från kylan!
Det är så grymt och ofattbart.. Man blir upprörd och upprorisk! Skärp till er, Västeråspolitiker!

Arg medborgare "


Jag kan förstå att folk reagerar, men det folk inte tänker på är anledningen till denna lottning....
Tidigare var det som så att de själva gjorde upp om vilka som skulle ha en säng för natten.. Vilket i sin tur resulterade i att det näst intill alltid var de starkaste som vann = det var djungelns lag som gällde.. Nu  finns det en chans även för dem som inte klarar av att slå sig fram att få en säng.. 
Jag vet dock att jag hade reagerat likadant om jag inte vore involverad i allt detta.. 

Och ja, det är  för jävligt att det på ca 250 hemlösa bara finns 8 sängplatser...  och ja, det är för jävligt att Tak-över-huvudetgarantin inte täcker alla.. Men det händer alltför ofta att det är budbäraren som får bära hundhuvudet sen... Som jag sa för ett par dagar sen till en gäst; vi kan ju bara göra så gott vi kan med de medel vi har..

"Arg medborgare"; jag tycker att du ska skriva till Västerås politiker och säga vad du tycker och tänker.. Det skulle nog gynna alla..


Jag vet att denne man eller kvinna som skrivit detta antagligen inte läser min blogg, men jag blev så frustrerad att jag någonstans var tvungen att lufta mig..
 

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback