Treo - Världens förbannelse...

2009-01-28 @ 12:19:07

Dessa...



... har förstört mitt liv..
Det som gör mig mest arg är att dessa djävulska tabletter är receptfria, vilket inte Treo Comp är.. Varför?

Jag kan numera inte leva utan dem...
I början var dessa en räddning, de gjorde att jag kunde fungera de gånger då jag faktiskt hade en riktigt jävlig huvudvärk... När jag tänker efter idag så hände det ngn gång i veckan...
Nu har jag hamnat i den berömda onda cirkeln;


huvudvärk = treo = huvudvärk

Detta betyder att jag numera är beroende av dessa vidriga små brustabletter..
Jag har testat allt; pandodil, bamyl, magnecyl, panodil zapp.. jag har testat starka värk/migräntabletter; citodon, relpax , diclofenac t ratiopharm , tradolan... Men inget hjälper...
Nu tänker säkert folk "hur kommer det sig att inte magnecyl funkar, det är ju samma ämne i dem som i Treo"...
Ja, det är samma ämne.. Men jag har börjat tro att det är något mer i Treo, som de andra saknar.. 
Alla vi som är Treomissbrukare vet att Treo är det enda som fungerar mot huvudvärken som äter sig in i tillvaron.. 
Vi snackar alltså inte vanlig huvudvärk som alla kan drabbas av.. 
Denna typ är så påträngande att man inte vet var man ska vända sig, och man vet inte om man ska sitta, ligga eller stå för att slippa "kasta upp" rakt ut..
Och denna typ av huvudvärk får man varje dag om man inte tar två Treo direkt när man vaknar..
Jag har pratat med min husläkare [den bästa av dem bästa] och hon har skickat runt mig på röntgen och sjukgymnastik mot spänningar [migrän härstammar oftast från just spänningshuvudvärk] men ingen finner nåt fel på mig..
Nu har jag börjat få dessa symtom som en Treoätare oftast drabbas av; en stark halsbränna, magont och ständig huvudvärk.. Risken är att jag drabbas av blödande magsår om jag inte slutar inom snarast..
Jag har haft planer på att lägga av, det handlar om ca 2 veckors abstinens..
Just nu så känns det rätt så överkomligt.. Men när huvudvärken göra entré om ett par timmar så kommer jag tyvärr att resonera annorlunda...

Nu på senare år har jag fått berätttat för mig att denna huvudvärk har gått i arv; mormor hade den, mamma har den och nu jag..
Mormor försökte pigga upp mig med att säga att för henne så försvann den när hon nådde sina 50 år..
Det var ju schysst, jag behöver alltså bara genomlida ytterligare 25 år innan den försvinner.. Tack mormor =)


Kommentarer
Postat av: jeeves

moahahah ja det var tider det..arosfestivals häng och popartiser med söta smil..=)

2009-01-28 @ 15:50:01
URL: http://jhennys.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback