100 knyck, mamma 10 år och så sagan om en liten blå strumpa...

2009-06-03 @ 19:55:31

Usch, det har varit alldeles för mycket omkring mig... Är det inte psykologen så är det sjukgymnasten och är det inte sjukgymnasten så är det jobbet.. Men jag tänker icke klaga, jag mår som bäst när mina dagar är fullspäckade, så jag tar tillbaka mitt usch...
Jag jobbar ju som sagt en del nu och det känns riktigt jävla bra om jag får uttrycka mig så.. 
Inte en dag som jag känner att "idag vill jag bara vara hemma och göra ingenting".. 
Dock är det ju bloggen som tar stryk, hinner inte med varken den eller mycket annat.. 

Vad är nytt sen sist vi sågs då?
Ingenting kan jag väl påstå.. 
Håller på att planera lite vad jag ska köpa till mamma när hon firar 10 år som nykter nu den 9/6.
Det slog mig idag, hur hårt hon måste ha kämpat för att komma hit.. På 10 år har hela hennes liv vänt om till det bättre och allt på grund av henne själv... Det är ingen annan än hon som har fått gå igenom alla känslor och tankar, och ändå så har hon fixat det galant.. Hon har haft stöttepelare, men det är ändå hon som har jobbat sig framåt..
Det tyder ju bara på en sak;
Min mamma är stark!
Om någon hade sagt till mig för 12 år sen att mardrömmen skulle ta slut så hade jag haft svårt att tro dem.
Men aldrig är det försent att sluta tro.. 


För att tala om något helt annat;
Jag har ju berättat om den röda nallen på röret i tvättstugan på jobbet.. 
Igår fann jag spår nummer två att att någon verkar ha en förkärlek till söta mjukdjur;


...en blå strumpa med ögon och öron, här tillsammans med mr kackerlacka och fru vante...


Så, nu har ni fått era minuter med mig för ett tag.. 
M*A*S*H-avsnitten väntar.. 

G´bye!
 

Kommentarer
Postat av: morsan

Du vet att jag nte hade fixat det om jag inte haft dig under åren min älskade dotter

2009-06-03 @ 20:06:23
Postat av: Jhenny

roligt att du ÄNTLIGEN skrivit nåt nytt men tråkigt att du inte nämnde lördagskvällen =(

2009-06-03 @ 21:37:22
URL: http://jhennys.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback