Förbenade SoF och älskade Backyard..

2009-03-02 @ 11:28:07
Jag hade hoppats på att mina pengar från sof skulle komma idag, men när jag kollade kontot så lyste nuffran 0:- mig i ansiktet...
Jag ringde upp och fick ut följande av mitt samtal med *SoF;

Jag - Jag tänkte bara höra när mina pengar kommer? Jag har fått frågan från både hyresvärdar och andra som ville ha sina pengar den 27/2.

SoF - Ja, du lämnade ju in papperna i torsdags...

Jag - Ja, för jag fick inte lönespecen förrän i onsdags så...

SoF - Jag var på sportlov förra veckan så din ansökan har jag inte ens hunnit titta igenom än.. Jag kanske får in pengarna på ditt konto idag, men antagligen inte förrns imorgon..

Jag - Vad ska jag säga till min hyresvärd då? De vill nog ha in sina pengar...

SoF - Du får ringa och be om uppskov tills pengarna kommer..

Jag - Ja, jag hoppas då att det godkänns..

SoF - Det gör det nog

Jag - Tack då.. Hej...

SoF - Hej då


Det som gör mig mest irriterad är att JAG får sitta och ringa runt nu och be om uppskov och förlåt, trots att det är hon på SoF som tog semester vid utbetalningsdatumet..
Jag får skämmas över att vara sen med betalningar som jag annars sköter prickfritt.. allt på grund av en värdelös kommunikation mellan mig och hon på SoF..
Och som prickarna över Å, Ä och Ö; hon har inte svarat på de sista 5 mailen jag har skickat till henne..

Jag säger inte att hon är dålig på nåt sätt, hon är relativt ny och det kan ha sina förklaringar..
Men då kanske man får ta åt sig när ens klientel blir frustrerade och försöka styra upp sitt arbete litegranna..
Inte vet jag..

*SoF = Sysselsättning och försörjning

Nog om detta..
Nu är det bara 9 dagar kvar tills mina älsklingsrokkare kommer till stan. Biljetterna är inköpta och avklarade..
Jag riktigt längtar.. Detta trots att det bara är någon månad sen jag var till Stockholm och såg dem sist..
Systeryster och jag missar sällan en spelning Västerås-Stockholm =)
Snart börjar de väl känna igen en hehe...

Nej, nu ska jag ta och fortsätta min samtalslista..
Men ha det gött så länge, så syns vi snart!

Kommentarer
Postat av: Jhenny

Var glad över att du längtar,själv orkar jag inte ens tänka på det än..är helt slutkörd av sjukdomar och skola..

2009-03-02 @ 14:28:20
URL: http://jhennys.blogg.se/
Postat av: Micaela

Har också varit sjuk och är fortfarande..men jag kan ändå längta efter sånt som byb...

Detta trots allt annat som spelar in i mitt liv just nu, som soc och Nuevo som jag inte alls vill gå på egentligen..

Det är inte alltid så lätt, men man måste försöka hitta det ljusa i tillvaron..

2009-03-02 @ 16:22:03
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback