Micaela gråter..

2009-03-17 @ 13:52:34
Jag var precis inne på systerysters sida och såg att hon hade länkat till något.. Av inlägget kunde jag utröna att det var något om djurplågeri och scan..
Mer ville jag inte veta..
Men så gick jag in på vlt, och såg detta:

Grisar kokades levande
Grisar har skållats till döds levande
på fyra svenska stora slakterier i fjol
visar dokument från Livsmedelsverket.




Fy fan för människan!
Vi tror att vi kan göra vad vi vill med andra levande varelser, utan konsekvenser..
Men tro mina ord när jag säger: när dessa människor dör så kommer de att utsättas för allt och mycket mer av det de gjorde när de levde.. och jag kommer att stå på sidan av och skratta så tårarna rinner..
Gör detta mig till en hemskt människa?
Det gör mig ingenting.. Jag kan ta det..
Jag kan i alla fall med gott samvete säga att jag är vegetarian och att om jag någonsin igen får för mig att äta kött så ska jag ha detta i åtanke..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var nåt så fruktansvärt grymt att yill och med jag började fundera på vegliv.



Kram på dig

2009-03-17 @ 17:27:21

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback