Köttdiskussioner och möblering...

2009-05-12 @ 14:25:39




Så var man hemma från jobbet igen.. Det var en riktigt skön dag, kort och jämnt fördelad om man säger så..
Jag trodde dock inte imorse att jag skulle få någon ordning på dagen då allting kändes så oorganiserat... Men som sagt, det löste sig.. T och jag hade några rätt så...intressanta? diskussioner om bland annat varifrån man ska ta pengarna om alla helt plötsligt skulle sluta äta kött..Jag försökte vara lite smart och kom på att om alla dessa som håller på med allt från slakt till paketering av kött skulle byta bana och börja odla grönsaker så borde det ju jämna ut sig.. 
Den teorin sprack.. 
Men, sa jag, om man halverar "smurfarnas" inkomster och alla höga tuppar som sitter kunde avvara sina  fallskärmar som de får när de går i pension så borde det ju funka..
Men så skulle det tydligen inte heller gå att göra, då det inte ens skulle täcka en liten del av kostnaderna för att avveckla köttindustrin..
Men... men..om man gör så att barnbidraget/studiebidraget blir inkomstprovat då?
Ytterligare en idé som inte skulle fungera i verkligheten tydligen.... 
Jag försökte allt, men han lyckades komma med fintar, så min ideér gick i stöpet..
Iaf, så fick det dagen att ticka på iaf litegrann...

Nu sitter jag och försöker samla kraft inför att börja möblera om i vardagsrummet, men har ingen som helst lust..
Jo, att möblera om.. Men... inte just precis nu bara.. =)
Jag vill sitta här och greja och skriva och pula och ha mig... Men vilket slöseri på en sån fin dag...
Nej, jag ska ta och börja så jag får något vettigt gjort..
Backyard Babies, volym 10, möblerna.. Here I come!



Kommentarer
Postat av: morsan

Tur att du tog tag i möblemanget...det blev kanon!

2009-05-13 @ 19:51:29

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback