I min lilla vrå..

2010-04-19 @ 16:01:22

Finns det verkligen någon finare barnvisa än denna?





När jag sitter i min lilla vrå

tänker jag för mig själv då och då:

Varför ska mänskor slåss?

Dom gillar att kriga förstås!

 

När jag sitter i min lilla vrå

tänker jag för mig själv då och då:

Är det ett hem man har

när man bor på en trottoar?

 

När jag sitter i min lilla vrå

tänker jag för mig själv då och då:

Kan det va´riktigt rätt

att aldrig få äta sig mätt?

 

När jag sitter i min lilla vrå

tänker jag för mig själv då och då:

att alla mänskor kan

försöka att älska varann!


Kommentarer
Postat av: morsan

Tänkvärda ord min vän!

2010-04-20 @ 10:07:40
Postat av: challan som sket i brallan

tack raring! detsamma.

2010-04-26 @ 15:54:02
URL: http://challan.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback