Jag har kommit på..

2010-08-27 @ 22:20:45
..att jag är grymt bra på att laga mat.. När jag känner för det så att säga..
De senaste försöken, förutom en pizza som blev en pirog, så har det blivit ätbart.. och det, mina vänner, är ett gott betyg med mig i köket.. Jag kan vegetarisk mat på mina fem fingrar.. Men resten har blivit katastrof.. På senare år har jag iofs förstått att jag kan soppor; öppna kyl och frys, ta det man vill ha i, koka upp, mixa om man vill ha den slät.. klart! Wok är också något som faller under "väl godkänt"..
Och igår gjorde jag pannkakor som var sådär.. Idag gjorde jag om dem och...wow! 
Men så kommer det dagar när jag inte alls kan.. Då bränner jag vid allt som rör plattan, skär mig på kniven eller så smakar maten..b*js..
Jag har hittills klarat mig från att laga mat på jobbet, men nu så har den lilla kunskap jag har i matlagning kommit upp till ytan och det var inte bra..
Jag kan alltså inte längre lägga huvudet på sned och med svag röst säga ; Jag kan inte laga mat.. och låtit den jag jobbar med ta hand om det..
Nej, nu kan jag inte längre komma undan..
Det får bli pannkaka av det hela.. Hur ni nu vill tolka det.. =)

Ha´re kanin!

Kommentarer
Postat av: morsan

Du är jätteduktig i köket, det är bara självkänslan som behöver bli bättre. Puss gumman

2010-08-27 @ 22:34:22

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback