Så kan det vara ibland.. =o)

2011-08-23 @ 19:57:44

Var iväg till hudkliniken idag men kände ingen större ljusning när jag gick därifrån.. Bara att inse att jag alltid kommer att se ut som en pricki´korv när sommaren gör entré.. Någonstans trodde jag att det skulle ändras när jag febrilt försökte övertyga min läkare om att jag aldrig är ute i solen annat än nödvändigt... Är inte och har aldrig varit någon direkt soldyrkare, men han log bara och sa att det tyvärr är en sådan sjukdom som inte tar hänsyn till hur mycket jag är i solen.. Det räcker att solstrålarna lipar åt mig, så aktiveras den..
Min mamma sa nåt klokt häromdagen; man ska aldrig "gilla läget" för ingen gillar att ha ont eller att drabbas av saker.. Däremot kan man lära sig att acceptera det sjuka..
Så sant..

För övrigt så håller jag på att organisera bland mina sminkprylar och jag inser att det finns en del att göra.. Införskaffade mig en Lennart på Ikea där jag ska ha allting så jag får en mer överskådlig blick på vad jag har.. Och det är inte lite, men ändå så vill jag ha mer...
Sjukt det där, att man kan vara halvt beroende av smink och annat ytligt.. Men hur kul är det inte att uppdatera sig på nagellacksfronten, djupdyka ner i ett stort hav av alla möjliga färger av ögonskuggor och vandra omkring i en djungel av mascaror..??
Kanske är en del av ens beroendepersonlighet som träder fram där, I guess =o)

Chears!


Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback