varför, var, när och hur?

2011-02-27 @ 02:06:29

Jag har ältat detta förut och kommer säkert att återkomma till det flera gånger framöver.. Men vad är det som gör att så man inte kan sluta tänka.. Jag menar, det går så långt ibland att jag blir alldeles matt bara för att hjärnan går på högvarv.. Och det behöver inte vara nåt specifikt jag funderar över, bara småsaker som hela tiden pockar på.. Det går an på dagen, då sysselsätter jag mig med annat.. Men så kommer kvällen och då är det kört..

Jag är en enorm känslomänniska även om det inte syns utanpå..
Säg något dumt så ältar och ältar jag tills det som från början var en skitsak blir en stor pappersboll som jag river sönder i småflis.. och så börjar jag om.. samlar småfliset och bygger en stor pappersboll.. som jag sen river sönder... repeat..
Säg nåt snällt och jag kan bli rörd flera månader efteråt.. Tänker tillbaka, ler och mår bra..
Jag går sönder inombords när jag hör om djur som far illa på grund av idioter till människor..
Älta, älta, älta..
Det är jag i ett nötskal.. Varför kan jag inte bara släppa och gå vidare?

Just nu finns det ingenting som jag skulle kunna snöa in på, men varför är då hjärnan brännhet?
Jo, för att jag funderar, tänker och undrar över saker och ting som egentligen inte har något värde i sig..

Börjar jag bli galen eller är detta bara ett tecken på vardagstristess?


Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback