Du gamla du fria.. Eller?

2011-05-16 @ 00:13:23

Jag är besviken och en aning råirriterad för stunden.. Hur i helvete kunde Sverige sjunka så lågt och förlora mot Finland av alla jävla länder??? Med 6-1 dessutom!!
Jag är jätteglad för deras skull att de tog silver, men inte över hur de förlorade guldet...Fasth jobbade livet ur sig för att rädda Tre Kronor från en total förlust, men jag tror att han tappade hoppet när han såg hur de i laget "lät" pucken komma in i svensk zon utan att få kontroll över den..
Och nu är vi här, med silverpokalen..
Det känns så otroligt hårt, även om jag redan för några dagar sen förutspådde detta sorgliga slut.. Men jag antog det nog bara för att gardera mig utifall att.. Inte hade jag kunnat gissa att vi skulle förlora.. mot Finland!?
Det är nog det som stör mig mest; hade vi torskat mot Norge eller Danmark så hade jag kunnat hantera det.. Men när det var klart att finnarna hade vunnit, vek sig mina knän.. Det var nästan så att jag fällde en tår, men jag bet ihop.. Så roligt ska de inte få..
Kanske ska utnyttja det faktum att jag är halvfinne och vara glad bara därför?
Eller inte..

Det måste ju vara ett skämt att Finland vann.. Medans det är ironiskt att Sverige förlorar mot dem =o/


Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback