Sommaren som har varit är över..

2012-08-07 @ 13:37:49
Denna sommar har gått ut på att jobba... I början kändes det väldigt bra för att mot slutet börja kännas motigt och tungt.. Har hela tiden retat mig på folk som gnäller över hur jobbigt de tycker att det är att ha många pass/vecka och har väl ansett att det är självförvållat då man som timvikarie inte behöver tacka ja till precis allt.. Men för några veckor sen så hörde jag hur jag själv satt och malde på om hur jobbigt allting var...Jag var aldrig hemma, varje vaken minut spenderade jag på Eken medans mitt liv utanför blev lidande..Jag hann aldrig träffa någon annan än personalen på Eken, de boende på Eken, härbärgarna på Eken.. Jag städade och plockade och grejade på Eken, samtidigt som mitt hem höll på att förfalla till en knarkarkvart och Stefan såg mig aldrig... 
Men när jag hörde mitt eget klagande så slog det mig; Vem hade tvingat på mig alla dessa pass? Vem tackade ja till dem? Vem hade glömt bort ordet nej som i sin tur orsakade ångest när det användes? 
Jo, men det var ju lilla jag.. Så enkelt var det med det..  
Så därefter försökte jag att bita ihop för i slutänden så älskar jag ju stället, men just då kändes det som om väggarna höll på att äta upp mig.. Och man gör inte ett bra jobb när man inte är med i matchen..
Sommaren överlag var dock rätt lugn, ingen större fara på taket.. Men en natt gick jag rakt ner i källaren.. Det var en händelse som jag fick svårt att släppa, jag har aldrig känt en sådan beskyddarinstinkt gentemot "de mina" .. Tyvärr stod jag ensam mitt i allt det här och det gjorde inte saken bättre.. I efterhand inser jag att lite uppbackning för att hålla nerverna i schack verkligen hade behövts....
Efteråt så ältade jag detta gång på gång i huvudet till jag höll på att bli galen och då ältade jag det igen.. Nu först börjar det kännas som om jag kan lägga det bakom mig... Men då var frustrationen och ilskan så tung att bära ensam, så den liksom bet sig fast i hjärtat och tankarna..
Vore det inte enklare om man var totalt känslokall när man jobbar med människor?

Hade däremot det sjukt roligt på jobbet i helgen tillsammans med Charlotte och J.. Det var väldigt länge sen jag skrattade så jag grät och i helgen lyckades de två med den bedriften i omgångar.. På lördagskvällen bröt jag ihop totalt så det slutade med att både en boende och en härbärgare började skratta de med så tårarna rann... "Vad skrattar vi åt" chippade de fram mellan skrattsalvorna men jag kunde inte ens prata då jag inte kunde öppna munnen utan att skratta så luften tog slut..

♥♥♥ Tack hörrni, denna helg kommer jag att leva länge på ♥♥♥



Nu är jag ledig i två (!!!) veckor då jag kan göra precis vad jag vill och det mina vänner, är inte att förkasta..
Började ledigheten med att sova i 19 timmar för att sen följa upp det med tvättstugan 09-15.. Hade lite tvätt om man säger så..
Sen har jag följande att göra -  
-stryka gardiner
-städa St3fans bur
-städa lägenheten

...innan jag får gå på riktig ledighet..

hade väl också tänkt att försöka få till en lunchdejt med finfina Annelie någon dag.. Kanske Anna och Carina också vill följa? Det vore trevligt ♥
 
I mitten av augusti ska jag på bröllop, men har ingen aning om vad jag ska på mig för kläder.. Har inget som direkt kan ses som "fina" kläder, och det ger mig lite ångest.. Det står visserligen "Valfri klädsel" på inbjudan, men ändå.. Nåt måste jag ju ha längst in i garderoben..
Pratade med den blivande bruden häromdagen och hon sa att det viktigaste är att man känner sig bekväm..Så vi får väl se vad jag hittar...



Insåg precis att klockan har tickat på en del, måste skutta ner i tvättstugan igen..
Live long and prosper!

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback