Hetsjakt och gäddhäng..

2010-06-05 @ 01:09:01

Det är farligt för mig att bli uttråkad, då lusläser jag gärna de olika kvällstidningarna på nätet, suckar och blir sur 9/10 gånger över något jag läser..
Det kan räcka med en "lättare" artikel som denna för att jag ska gå igång..

Jag har skrivit om det förut men det gör mig inte mindre irriterad..
En man kan klampa omkring på stranden i minikalsonger medan kvinnor drar sig för att visa sig i baddräkt/bikini.. Detta trots att de inte är speciellt överviktiga..
Och vad beror detta på?
Männen?
Nej, det beror helt och hållet på andra kvinnors förmåga att döma ut en för hur man ser ut..
Denna jakt på perfektion gör att människor ser ner på varandra och slänger ur sig kommentarer om hur andra ser ut..
"Hade inte Lisa lite väl tajta kläder nu på senaste festen?"
"Malin borde inte ha så korta kjolar, hennes celluliter är inte direkt smickrande"
"Ser du hon därborta, vadå att hon inte har någon som helst självinsikt när hon sätter på sig såna där tröjor.. Gäddhänget bara fladdar ju"

...Osv...
Jag vet, för jag är likadan själv.. Senast häromdagen fällde jag en dum kommentar om en kvinna som passerade mig.. Inte så att hon hörde men jag sa det trots allt relativt högt till en annan person..
Vem är jag? Vem är jag som tror mig att rätten att döma andra? De vet nog fan hur de ser ut, utan att jag ska tala om det för dem.. Om inte annat så har de kanske vänner som kan tala om det, det är inte upp till mig..
Som om jag är så snygg själv då alla gånger?
I tre dagar nu så har jag gått omkring i klorinfläckade byxor och en oformlig luvatröja då jag inte har orkat bry mig särskilt om hur jag ser ut...jag kanske inte visar mig så mycket bland folk i de kläderna men kassörskan på Willys såg mig häromdagen och alla andra som jag mötte på vägen dit..
Och så har jag mage att klaga på en rätt så mycket mer modemedveten människa?
Dessutom så väljer jag gärna att gå omkring i täckande kläder även på sommaren eftersom jag inte är bekväm i detta med linnen och shorts.. Kan bero på den nämnda domen man får..

För att återgå till just badstranden; jag vill inte visa mig där så jag förstår andra.. Men det är ju så tråkigt att även badstranden har blivit ett vattenhål för narcisissm och dålig självkänsla när det är en plats där alla borde kunna njuta av sol och bad utan att behöva oroa sig för vad andra tycker..


Nej usch.. Lev och låt leva.. Det vore bäst för alla parter..


Kommentarer
Postat av: morsan

Kloka tankar, försök att använda dom

2010-06-05 @ 09:39:05
Postat av: challan som sket i brallan

bra, då tycker jag att vi åker och badar och solar någon dag! u said it yourself, lev och låt leva! eller hur? och jag har bil i fyra veckor. bra va! så, då bestämmer jag det. hupphupp.

2010-07-28 @ 22:44:24
URL: http://challan.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback