Nyhet från vlt.se..

2009-03-19 @ 15:51:40

"Kattplågeri gav böter
När kronofogden kom för att vräka den 53-åriga kvinnan från hennes lägenhet i Västerås i februari 2007 var hon inte hemma. Det var däremot hennes två katter - men de var i ett fruktansvärt skick.

Nu har den tidigare ostraffade kvinnan dömts till dagsböter, 80 à 50 sammanlagt 4000 kronor, för djurplågeri och brott mot djurskyddslagen.
Båda katterna fick avlivas, den ena omedelbart och den andra trots en veckas omvårdnad hos Djurskyddet Västerås Huskatten.

Tingsrätten anser att det när det gäller den katt som var i sämst skick var fråga om djurplågeri; katten hade uppenbarligen saknat mat och vatten, alternativt varit så sjuk att den inte kunde äta eller dricka. I det senare fallet borde kvinnan sett till att katten fått vård. Vad gäller den andra katten konstaterar tingsrätten att kvinnan begått brott mot djurskyddslagen.

Jan Ernheimer"


Varför blir jag förvånad?
Jag kan få dessa 4000:- istället och därefter ge henne en lektion i hur man handskas med mjuka, vackra, levande varelser..
På mitt sätt...

Jag förstår inte hur man kan värdesätta två katters liv till spottpengar á 80 dagsböter.. 
Kvinnan är uppenbarligen sjuk och behöver hjälp, ge henne det istället.. 
Har det gått så långt att hon blir vräkt, då hamnar inte dessa böter hos henne utan det går vidare direkt till kronofogden = hon lär sig inte den läxa hon behöver..


Kommentarer
Postat av: Jhenny

jag håller med. Det är så tyvärr med de flesta straffen idag..nästan ingen som får ett straff som de lär sig av. Speciellt inte kåkfararna med tanke på hur standarden är i våra fängelsen. Nej isolering och vatten och bröd det vore nåt det tills dom ruttnar bort..usch..

2009-03-19 @ 20:17:14
URL: http://jhennys.blogg.se/
Postat av: Anonym

gå då!! man vet aldrig om det blir en turne igen!

synd att du inte hittade örhängena...kan vara köpta i usa elle nått. dregen har iallefall sina i minus celius videon..

take care

2009-03-20 @ 19:00:11
URL: http://highlights.devote.se
Postat av: Micaela

Nej, man vet ju inte det tyvärr.. Men jag chansar på att han åtminstonde tar en runda till runt Sverige =)



Det löser sig nog, jag får helt enkelt leta vidare..

2009-03-20 @ 22:13:21
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback