Så...

2008-12-25 @ 01:59:33
...var julafton över för denna gång...
Jag måste iaf säga att detta år kändes julafton som just julafton..
Jag och mamma brukar köpa en julklapp var, bara för att markera vilken dag på året det är, så att säga...
Förra året ville vi antagligen inte vara så materialistiska, för då köptes inte en enda julklapp.. Behöver jag säga att det resulterade i en trist dag med sura miner? Jag tror aldrig att jag har varit så deprimerad över just förlusten av saker som då.. 
Men i år sa vi som så, att gränsen skulle gå vid 300:- och det passade bra, för det blev iaf ett par klappar var.. 
Mamma fick fyra kuddar till soffan och en dvd om David Bowie, vilken faktiskt var intressant att se.. Jag faschinerades mest över alla hans scenkaraktärer såsom Alladin Zane och Ziggy Stardust...
Och jag måste medge att hans musik tilltalar mig, iaf de äldre låtarna.. Sedan började han bli skum, riktigt knepig... 
Och ja mamma, han kan sjunga.. trots att det ibland blir falskt och jävligt... Så, då var det sagt... 






Själv fick jag en korg med gott och blandade nyttigheter som onyttigheter, en makeupbox från Viva la Diva



och...



min efterlängtade Playboyfilt som jag har suktat  efter hur länge som helst.. Den passar dessutom bra ihop med min fina Playboykudde.. =)


Annars då...
Hade haft möjlighet att jobba idag, de var en person kort och jag hade ställt upp om jag inte redan hade planerat min dag.. det hade varit kul också med tanke på att det är just julafton... Har inte varit med någon jul än, så nästa år kanske?
Jag kan ärligt säga att det är fanimig det bästa jobb jag har haft, för man får så otroligt mycket tillbaka av det man ger.. och även när det är tufft ibland så jämnar det ut sig... Igår när jag skulle gå hem fick jag en stor kram utav en av gubbarna.. Det värmde långt in i själen..

Nej nu ska jag nog dra mig tillbaka och slötitta lite på tv innan nannatajm..

Hoppas ni alla därute har haft en bra dag och att sista dagarna på året följer i samma spår...

God natt...Sverige!

Kommentarer
Postat av: Morsan

Ja gumman vi hade en fin julafton denna gång. Inte helt fel med ett par timmar Bowienostalgi för min del. Sitter och myser bland mina kuddar.

Kram

2008-12-25 @ 11:26:07

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback