Min gårdag i minuter..

2009-04-15 @ 08:33:03
Igår var en hektiskt dag..
08:30 hade jag tid hos psykologen och sen skulle jag inte börja jobba förrän 15:00.. I min fantasi så skulle jag alltså ha ca 4½ timme "fri tid" att hinna hem, hämta matlåda och ta det lugnt innan jobbet.. Men så blev det såklart inte..
09:30 ringde de från vårdcentralen och 10:45 fick jag en tid..
09:50 hade jag inte ens hunnit hem än och jag insåg att jag aldrig skulle hinna hem och vända så det var bara att sätta sig på bussen mot Viksäng..
10:45 fick jag komma in till min läkare som kunde konstatera att skiten jag har i ryggen tydligen är något som kallas revbensurhakning.. Ofarligt, men dock smärtsamt..
Därefter fick jag ta lite prover, inklusive ett diabetesblodprov som jag bad som speciellt.. Senare visade det sig att alla prover var bra..
När det var klart så ville hon skicka mig till akutröntgen och det var bara att sätta sig på bussen till sjukhuset.. Efter röntgen och väntan så var klockan ca 13:00 och jag fick åka hem, röntgen visade inget annat än just revbensurhakning..

Nu var klockan alltså 13:00 och det var bara två timmar kvar till jag skulle vara på jobbet...
Nu kunde jag radera hemfärd från min planering, så det var läge att hitta på något att göra fram till 15:00.. Jag passade på att ringa runt lite, köpa mat och dra benen efter mig men det hindrade inte klockan från att bara stå på 14:00 när jag var klar med allt..
Så jag tog mig till jobbet och passade på att äta och röka lite innan det var dags för att dra igång..
Tack och lov så var det en relativt lugn kväll, så jag kunde sitta en del för ryggens skull..

Idag är det dock en ny dag och jag är helledig.. Det ska bli så skönt!
Har bokat in en träff med Frasse, vilket är min enda "uppgift" idag..

Hoppas ni har haft en fin påsk alla därute!

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback