Mitt bästföredatum har passerat för...

2009-08-06 @ 11:56:49
...jag börjar surna ordentligt nu.
De senaste två dagarna har jag frågat om min elräkning som jag faktiskt har rätt att få betald från soc. Men i gensvar har jag bara fått svårformulerade svar vilka jag tolkar som ett stort rungande NEJ..
Det stör mig då jag aldrig tidigare har haft problem med detta, det har alltid flutit på.
Jag kräver inte mer än vad jag har rätt till och jag försöker dra mitt strå till stacken genom att jobba alltifrån dagar, kvällar och helger.. Detta trots att jag vet att jag inte får mer än min norm varje månad.
Jag har sett till att skaffa bostadsbidrag då det blir mindre för soc att betala ut.
Jag har jobbat hela sommaren vilket gör att jag mer eller mindre har varit självförsörjande och ändå så ska det bli en diskission om en ynka elräkning på ca 300:-. På detta så har jag svårt att få till ett möte med henne då hon oftast är upptagen, dock svarar hon på mailen jag skickar, till skillnad från den förra jag hade.. Som dessutom gick på semester i utbetalningsdagar utan att informera oss andra om saken = försenade inbetalningar på olika räkningar.. Men som sagt, jag klagar sällan.. Visst är det inte så roligt när skatteåterbäringen kommer och man vet att dessa pengar inte blir mer än andra månader med överskjutningar osv..
Men jag vägrar ge upp tanken det finns en mening med detta med.. Trots att det just nu känns som det brinner i huvudet på mig..


På tal om något annat; jag har blivit helt frälst i att kolla in sminktips på youtube. Jag har hittat två tjejer som är helt fenomenala på att få den mest avancerade sminkning att verka enkel...
Så jag blev lite inspirerad att testa ena tjejens nageltips, fast på mitt sätt.. Det är lite kul då jag hittills bara har lyckats med engelska flaggan..
Jag kommer att ta kort med jämna mellanrum och lägga ut på bildbloggen...

Här är länkarna till tjejerna;

MakeupByTiffanyD

Julieg713

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jag ser vad du kämpar för att få ut dina stackars pengar, men håll ut för du kommer att få lön för mödan en dag. Älskar dig!

2009-08-06 @ 20:30:29

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback