Dagens bild..

2009-02-14 @ 14:36:39
..tillägnar jag min pappa, ståendes på min barndoms tågstation...



jag har tömt mig på alla ord

jag fick av moder jord

när jag föddes


det känns som

orden försvann

när din jord ströddes


vet inte var

eller när

eller hur jag ska säga

eller när precis hur

jag ska för ångesten väja


vet inte heller hur

jag ska kunna förklara

att mitt minne av dig

pappa

har jag glömt att bevara


det enda jag vet

är att folk har slutat lyssna

man tröttnar till slut

och då gäller det att tystna


 jag vet allt det där

och jag sätter ett stopp nu


för det enda som är viktigt

för mig

var du


Kommentarer
Postat av: morsan

Minnen är det enda som man kan bevara utan andras inblandning.

2009-02-14 @ 14:46:01
Postat av: Mia

Gud va du fick mig att bli känslosam men fan så skönt...

2009-02-15 @ 07:04:57

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback