Dagens dikt...

2009-02-15 @ 21:11:37

jag kommer aldrig
att bli någon annan

än den jag är idag

jag är jag

och från ingenstans
blev det plötsligt  
realistiskt för mig


jag är

en magnifik gestaltning
av egoism

och attityden

den jag har

den bär jag med mig

trasig eller inte

så är jag fortfarande jag


försök inte att

trycka ner mig under ytan

för jag är

fortfarande kapabel att kämpa

och jag är

redo att slåss för min sak


jag håller andan i maktkampen

och med näsan över kanten

är jag en mäktig fiende

glöm inte bort det,

jag är AnnaMicaela

och på lång sikt gör jag världen vackrare


jag har insett

att vad jag än gör

vad jag än säger

så förblir jag

jag


Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback