Pengaproblem och den starka tron...

2009-01-20 @ 19:31:43
Fan vad jag inte tycker om pengar...
De är roliga när man har dem, men som min situation ser ut nu så är det mindre kul..
Jag hade lovat mig själv att inte spy ut mina pengaproblem här på bloggen, men just nu så är det vad som rör sig i mitt huvud och det är väl det en blogg handlar om I guess..

Jag har vridit och vänt på varenda krona som kommer den 25/1, men får det knappt att gå runt.. När allt är betalt så har jag vad en student får i månaden,  kvar att leva på.. Jag tror tom att de får 50:- mer... 
Ojoj, det bara snurrar.. Det skulle undelätta en hel del om jag bara visste att detta är en kortsiktig lösning, att det längre fram blev bättre.. Men allt är så ovisst nu...Har sökt lite jobb, men får inget svar och jag känner att orken börjar ta slut.. om inte annat så får sig självkänslan en smäll...
Visst, det är fler än jag som sitter i samma situation men som alltid : Man är alltid sig själv närmast...  
Jag blir inte lyckligare av den tanken, snarare tvärtom..
Däremot blir jag trött på folk som säger sig sitta i samma situation, men som ändå har råd att ha en någolunda stadig ekonomi.. Jag vet inte vad det betyder, att någon gång tänka på annat än "kommer pengarna räcka månanden ut?"...
De flesta är två, har fast jobb eller flera timvik..
Jag har ett timvik, som jag älskar [inget ont om E**n,  kunde inte ha fått nåt bättre] men vad jag behöver är något tryggare... något som jag visste var mer stabilt...om inte annat så som ett komplement till E**n...
Mormor, du har räddat mig många gånger.. Men det vore kul att någon gång få stå på egna ben...
 
Jag har dock alltid trott på att det som händer i livet, på gott eller ont, har en mening.. För varför skulle vi annars utsättas för situationer som nästintill känns omöjliga? Jag vägrar att släppa den tanken.. För vore det inte för den, så hade jag inte längre hopp om framtiden.. Den har tagit mig dit jag är idag.
Jag vet, det finns folk därute som inte alls håller med mig..
Men det gör ingenting, för vi blir alla upplyfta av vår egen tro.. Oavsett om det är Gud man tror på eller ödet..
Man kan tro på sig själv om man vill, det spelar ingen roll.. Vad det än är som gör en stark, ska man hålla fast vid det och göra det bästa av situationen man befinner sig i..



Man vore inte där utan orsak...

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback