Igår hade ...

2009-01-13 @ 13:28:56
...jag en riktig slödag med allt vad det innebär.. Jag låg i soffan och kollade på tv, i nattlinne och pyjamasbyxor till klockan 18 circus.. Och då hade jag ändå varit vaken sen morgonen..
Jag älskar såna dagar, när man bara kan ligga på latsidan utan att ha en massa måsten framför sig...
Tyvärr är detta ingen normal dag, då jag annars städar, tvättar, jobbar, surfar runt på Ams.se, kollar tillgängliga utbildningar, har kontakt med soc, csn, arbetsförmedlingen, postar arbetsansökningar [vilket inte blir alltför ofta då de flesta letar efter personer med utbildning, körkort eller arbetslivserfarenhet = sånt jag inte har, men jag försöker ändå] osv osv osv....
 Ingen jävel ska påstå att det är lätt idag att söka jobb.. Eller att gå på soc för den delen.. Men som jag brukar säga; ingen vill gå på soc, men om man gör det ska man inte klaga alltför mycket då vi ändå har den "fördelen" här i Sverige. 
Nej, det är inte mycket kvar när man har betalt alla räkningar och nej, man har inget kvar för att kunna "unna sig"... Men man har åtminstonde ett hem och mat på bordet...Kläder, klippning, resor  [bara att resa till Sthlm nu den 28/1 tar död på min ekonomi] mm får man ge sig själv den dagen när man har ett fast jobb... 
Jag har också turen att ha en mormor som ställer upp i vått och torrt.. Men  jag tycker inte om att behöva fråga henne om pengar, så det blir oftast i yttersta nödfall...

Nu ska jag ta och äta lite mat, känner att magen kurrar..
På återseende!

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback