Micaela - Djurens försvarsadvokat...[+katrin och blondinbella]

2009-01-24 @ 04:03:45

Klockan är typ väldigt mycket och jag borde egentligen ligga och sova nu..
Men som alltid när jag sätter mig vid datorn så fastnar jag..
Dumt, men tyvärr väldigt vanligt...

Jag fastnade denna gång i Katrin vadhonnuheteriefternamn´s blogg och råkade komma in på hennes snetändning på Blondinbella..Och detta har jag nu sysslat med några timmar, hattandes mellan katrin och bellas blogg...
Som alltid så myser jag när jag läser Katrin  vadhonnuheteriefternamn´s blogg, men å andra sidan så ryser jag av Blondinbellas.. så det vore bättre av mig att sluta läsa..
Eller?
Nej, då sitter jag och retar upp mig lagom till nannakuddentimmen och kommer av den anledningen inte att kunna sova...

Nu undrar ni kanske vad jag har emot Blondie.. Ärligt talat, så vet jag alldeles för lite om henne för att kunna uttala mig om henne som person.. Men det som får mig att se rött är när hon säger att äkta päls är bättre för miljön än en fejkpäls..
Då undrar jag;
Vet hon hur t.ex. en minkfarm ser ut? Eller var hon med när de klubbade ihjäl sälen för hennes exklusiva sälpäls?
Nae, skulle inte tro det.. Och jag undrar hur hon tänkte när hon kläckte ur sig [citat: "Mina jackor har inte givit mer skada till ett djur mer än vad alla ni som äter kött har"]
Ok, jag fattar så långt att hon menar just djuren som far väldigt illa..Men väldigt många djur har det också väldigt bra innan slakt... Så hon kanske skulle researcha lite bättre innan hon öppnar munnen...Kanske skulle hon göra en studieresa till någon farm som producerar hennes älskade pälsar...

För övrigt så anser jag att hon är en väldigt driftig tjej som, trots att hon "bara" är 18 år lyckas driva tre företag, gå i skolan, umgås med sina nära och kära och på det vara ett välkänt ansikte utåt.. Det ska jag väl henne credit för.. Kanske.. =)



Nej nu mina kära vänner.. Nu är det så det grusar i ögonen.. 
Men vi syns förhoppningsvis snart igen...

God morgon Sverige! 


Kommentarer
Postat av: Mannen i masten

AAahhh djungel George!!! George George George of the jungle tumdum di dumtum tum

2009-01-26 @ 11:22:51

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback