Gotland och finaste Systeryster

2009-06-21 @ 13:34:51
Satte mig ner innan jag ska dra igång dammsugningen och drog igång Magnus Betnér och inser vad jag har saknat hans raka, hårda men väldigt sanna ord..

På onsdag drar vi till Gotland och vad jag längtar.. Det ska bli så skönt att bara få släppa Västerås för en stund och få göra det jag vill och känner för.. just där och då..
Alla jag nämner det för tycker det låter helt underbart och det gör jag också numera... Förut tog man det lite för givet, Gotland.. Ja det är fint men vadå?Nu kan jag förstå att jag har en förmån med att ha mormor och "morfar" därnere.. Gotland är en ö i särklass..
I vanlig ordning så har jag inga pengar, men fördelen när vi är där är att ingenting behöver kosta.. Annat än kanske en kaffe på någon mysig uteservering.. Men det kan jag klara..
För övrigt så räcker det för mig att åka runt till alla smultronställen...bara för att få insupa den friska luften och hämta energi innan man ska tillbaka till jobb och vardagen..
Det enda som kan vara lite jobbigt med resan är just resan fram och tillbaka.. Med buss, båt och bil tar färden ca 8 timmar och det enda man gör är att vänta och sitta.. sitta och vänta..
Men det är det värt..
Gotland, here I come!
Innan jag åker vill jag få 100% ordning på mitt hem, så just nu håller jag på att städa varenda liten vrå i lägenheten.. På tisdag kväll ska jag tända ett ljus, dra på någon skön musik och skriva lite... Det var ett tag sen nu som jag hade något att skriva om, men det känns som att det börjar picka på..

I fredags var jag över till Viksäng på kvällen och träffade min systeryster med familj.. och efteråt kände jag hur länge sen det faktiskt var som vi hade tid att bara sitta och prata..
Jag saknar det.. Nuförtiden är det svårt att få någon tid över då jag jobbar mer eller mindre jämt och hon har startat ett liv i Stockholm.. 
Jag har tänkt skriva ett "riktigt" brev till henne någon dag, inget mail eller sms/mms.. Utan ett riktigt pappersbrev, med äkta kludd och överstrykningar då jag skriver fel..
Men det är svårt.. Jag påbörjade ett för någon vecka sen, och det hann bli 4 pappersbollar innan jag insåg att jag inte skulle få till något.. iaf inte där och då..

Nej, jag måste fortsätta städa nu annars tappar jag energin..
Men jag tittar in en snabbis innan jag drar till Gotland..

Kommentarer
Postat av: Jhenny

roligt att läsa om riktigt brev,har nämligen också haft den tanken i huvvet en längre tid =)

Hoppas ni får det trevligt på Gotland. Din beskrivning om ön påminner starkt om hur jag känner för öland =)kram

2009-06-22 @ 10:38:21
URL: http://jhennys.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback