En saga om en liten, röd, tuffsig nalle...

2009-03-28 @ 23:34:58

Jag var nere i tvättstugan på jobbet och skulle köra några maskiner.. När jag står där och fiffelurar så får jag syn på en sak ovanpå ena röret som går i taket...
Viktigt att poängtera i en denna historia är att jag jobbar på ett lågtröskelboende för missbrukare + härbärgare.. Så en del av människorna man "hänger med" är inga duvungar direkt..
Är ni med så långt?Ok... 
Dessa människor lever alltså i en helt annan värld än vad jag gör och jag kan bara tänka mig vad de får stå ut med och/eller utsätter andra likasinnade för ute i "deras" värld och verklighet..
Det är därför med stora ögon och ett brett leende som jag finner denna;





..en röd liten nalle!



Det som slår mig, där jag står med händerna fulla av lakan och örngott, är kontrasten mellan det mjuka i nallen och det hårda klimatet våra killar lever i...
Jag kräver inte att ni ska förstå min fascination över denna lilla nalle..

För mig, står den numera dock för den kärlek jag har för mitt jobb och de människor jag får chansen att träffa.. 
Jag har nog kommit rätt till slut...
Precis som denna lilla nalle har gjort..  


Kommentarer
Postat av: morsan

Tänk om alla kunde se det med dina ögon...den lilla nallen säger så mycket

2009-03-29 @ 13:19:14

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback