Hur...

2009-03-26 @ 12:15:54
...fan kan säljakt fortfarande vara ok?!!
Ska de avlivas, så skjut dem istället.. Eller klassas säljakt som vilken jakt som helst?
Det är så sinnessjukt att det fortfarande, år 2009, klassas som nåt fint att jaga..
Det är fint, kungligt, och tillhör överklassen.. Jag mår illa när man ser hur de sitter med geväret i högsta hugg och ler, för att två minuter senare iskallt döda ett djur..

Återigen då till säljakten; jag kommer ihåg när jag var liten, mamma hade somnat och jag vaknade mitt i natten och tv:n stod på.. Det som visades var just hur människor slaktade de små sälarna med järnklubbor och det var blod överallt.. Jag kan än idag se bilden framför mig, och jag vet inte hur jag ska vrida mig för att slippa se den...







När blev människan blivit en sådan iskall varelse?

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback