Esc och tillit till mobilkameran

2009-05-17 @ 01:36:29
Jag har nu sett ESC och är lite smått förbannad.. Vad gör Sverige för fel då vi aldrig kommer upp oss? Malena gjorde ju ett kanonjobb! Jag gillar inte opera, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra... Men hennes röstresurser borde ha lyft våran poängplacering...
Vi verkar ha hamnat i en ond cirkel, då vi varje år måste kvala oss in...
Någon annan som förstår?
Jag menar, vi har verkligen försökt med allt.. den onda cirkeln startade 2005 med Martin Stenmark - Las Vegas [Sverige fick sin sämsta placering sedan 1992].. Kvalet var ett faktum...
Året därpå tog Carola chansen med låten Invincible...Det slutade i kval...
The Ark rockade loss till "The worrying kind" 2007 och det hela resulterade i.. guess what? Ja, precis, kval...
Förra året trodde jag verkligen på Sverige, med Charlotte Perelli i spetsen.. Bra låt, en stark kvinna med utstrålning.. Det kunde inte bli annat än succé tänkte jag.. Ack så fel jag hade.. Vi fick återigen kvala in..
Summa summarum; Vi har åtminstonde vågat chansa med flera musikgenrer och Malena Ernman med sin opera är det största beviset om något...

Men ok, Norge är väl värda vinsten.. Grabben förtjänade att ta hem segern åt grannlandet..Grattis Norge... 


Jhenny; Jag lovar att få en bättre bild på vardagsrummet, när jag får en kamera som fungerar..
För tillfället får jag förlita mig på mobilens kamera, vilket inte alltid är det lättaste =)
Men tack ändå för komplimangen!

Kommentarer
Postat av: Johnny

Carola slutade femma med Invincible. Alltså blev det inget så kallat kval året därpå för The Ark. Carola placerade sig faktiskt högst av alla kvinnliga deltagare det året!



Men numera "kvalar" alla, förutom förra årets vinnare och "the big 4" (England, Frankrike, Tyskland och nåt land till), så det spelar ingen roll var man hamnar - så länge man inte vinner.

2009-05-18 @ 17:52:50

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback