Så var jag tillbaka igen..

2009-05-04 @ 22:45:57

Jag lovade mig själv när jag skapade den här bloggen att jag skulle skriva varje dag, om stort och smått...men då hade jag inte räknat in jobbet, som suger all kraft jag har..
Jag tycker dock fortfarande att det är roligt att gå till jobbet, men jag märker att jag har blivit sliten efter 1,5 år..

Som sagt, gnistan finns där men den brinner inte lika intensivt alla timmar i sträck som förr.. Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb och känner mig lyckligt lottad som faktiskt får göra det jag tycker om..

Men som på alla jobb, man orkar inte vara 100%, 100% av tiden..


Sen har det ju varit ett kämpande för att hålla reda på när Sverige har spelat matcher i årets Hockey-VM..
Är dock nöjd med vad våra grabbar har presterat hittills..bortsett från förlusten mot Lettland och Ryssland [undrar om jag har missat nåt land nu] så har de fixat det bra..Jag har nog aldrig varit så glad som när de slog USA..efter en del kämpande så PANG, Sverige vinner med 6-5!

Det går en parad av rysningar varje gång jag hör vår nationalsång och de står uppradade som stolta tuppar på isen..

Annars då?
Det händer inte så mycket i mitt liv...
 ...jag jobbar, sover, äter..
Som jag skrev nyss så tar jobbet en del kraft och jag är seg flera dagar efteråt.. Sällan jag orkar lyfta luren och ringa någon...Jag har dock varit onormalt seg och konstant trött den senaste veckan och efter alla år i denna kropp har jag lärt mig att förstå att den saknar något..  Jag sover inte dåligt, jag äter som jag ska, rör mig gör jag på jobbet..
Kanske är dags att gå till mrs doktor och ta ett blodprov.. Diabetes kan jag tack och lov utesluta, det har jag redan testat och det provet var bra konstigt nog efter alla år med socker och allmän ohälsosam livsstil..

Nej ni, nu ska jag ta och ropa på John Blund..
Men hoppas ni får en fin natt, var ni än befinner er i världen...


Kommentarer
Postat av: Morsan

Tyvärr så är det ju så att engagemanget på jobbet går upp och ner men jag tror fullt och fast att ditt yrkesval är det rätta. Du kanske skulle behöva börja äta vitamer för vegetarianer för din hälsa...jag vet inte

2009-05-05 @ 10:43:59
Postat av: Jhenny

jag ser fortfarande inte hela texten.är det jag som gör något fel eller är det så för alla?

2009-05-05 @ 13:30:24
URL: http://jhennys.blogg.se/
Postat av: jeeves

jag skulle se texten men bilderna på vänster sida går liksom över texten om man säger som så..

2009-05-05 @ 16:23:36
URL: http://jhennys.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback