Micaelas bikt - Del 1 -

2009-09-12 @ 23:53:45

Kanske skulle jag ha satsat min livsinsats på att göra något som gav mig eller snarare mitt ego tillfredställelse?
Mitt stora ego ekar tomt...
Jag har ett ego som jag tror är större än många andras..
Jag visar det inte öppet, det känns inte som att det skulle passa ihop med den jag är..
Men egot mitt är enormt och hungrar ständigt efter uppmärksamhet, även om jag allt som oftast gör mig minst i rummet jag vistas i..
Ibland får jag helt enkelt känslan av att jag borde ha fötts som en annan person..
Personen jag är stämmer inte alltid med min bild av mig själv så att säga...


Det är en störning jag har;
 
Å ena sidan så är jag nästan rädd för livet och att göra bort mig gör att jag bara vill lägga mig ner och tyna bort... 
Å andra sidan så ler jag brett när jag sitter och tittar på kort på mig, bilder som är resultatet av hundratals blixtar..
Jag kan nästan bli lite småkär i mig själv när jag sätter den sidan till..
Narcissist?
Ja, ibland...

Men så har jag mitt riktiga mörker som gör att jag tänker för mycket på varför vi finns, varför är saker och ting menade att hända, varför gör vi oss till så mycket inför varandra när man tvättar bort allt det där när man ska sova?
Och här, mina vänner, lyckas jag inte ens tro på mitt livsmantra; Att allting har en mening..
Just där och då, stunder som kan pågå i flera dagar i sträck, så finner jag ingen glädje, ingen mening med någonting..

Sen kan det komma dagar då allting går på räls, jag äter bra, sover bra, är bra..
Jag ser mig själv som en självklar person..

Att sluta röka? Javisst, det fixar jag!
Att börja gå 30 minuter om dagen utan att gnälla? Inga problem!
Att vara positiv? Se det som kirrat!


Denna berg o dalbana gör snabba vändningar och det är inte alltid jag hänger med...
Därför vet jag att människor i min närhet ibland upplever mig som frånvarande, jag ringer inte, jag glömmer datum då jag ska träffa kompisar, jag verkar sur och fräsig....
Och visst, det kan väl också vara en förklaring...
Men oftast beror det på att jag inte vet vem jag är, hur flummigt det än låter...

Jag kan inte alltid hantera min mentala värld och hur ska jag då kunna hantera andras? 








 



Kommentarer
Postat av: sabina

hej



haha tydligen inte. så nu är han och gör nässjö osäkert =)

åå va kul=) tack. haha dom är ju fan bäst =)

fin blogg du har=) lyckas fan aldrig mem in blogg design haha take care

2009-09-13 @ 11:19:10
URL: http://highlights.devote.se
Postat av: Jeeves

Jadu min vän,vi har nog mer gemensamt än vad vi redan vet. Kändes nästan som att du beskrev mig där.Läskigt faktiskt.

2009-09-14 @ 12:12:42
URL: http://jhennys.blogg.se/
Postat av: Morsan

Ja du kan vara rätt komplex men det är väl det som gör dig till den speciella människa som du är

2009-09-15 @ 14:40:26

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback