Vissa människor..

2009-09-02 @ 23:34:06
Jag börjar undra varifrån vissa människor får sin syn på andra?
Hemlösa kan komma att få gratis tandvård här i Västerås..
Och det upprör vissa.. Det kan jag förstå..
Det finns "normala" personer därute som inte har råd att gå till tandläkaren som inte är hemlösa, men som av andra anledningar bara inte har råd..
Till saken hör att det finns en kommentardel till texten som jag publicerade tidigare där man kan få göra sin åsikt hörd, där jag skrev

"Nu börjar jag bli lite irriterad..
Visst att folk kan bli upprörda över att hemlösa får gratis tandvård, såna åsikter kan jag ta utan att för den delen hålla med..
Men att säga saker som att "De hemlösa har själva har valt att vara där de är idag.".. ?
Jag kan inte annat än att skaka på huvudet.

Jag kämpar också varje dag för att få ekonomin att gå ihop, och har inte råd att gå till tandläkaren när jag behöver. Men jag har det hellre såhär än att behöva vandra omkring rotlös."


So far, so good..

Senare går jag in för att se vad som har skett på kommentarsidan, om det har tillkommit något nytt av värde att läsa.. och då har plötsligt jag fått mig en känga..
Meningar som
"Ja du Micaela
Jag har då inte sagt åt dem att missköta sig så de blir hemlösa, har du????
" och "...Undrar om du vet hur det känns att jobba och slita och ändå inte få ihop till mat på bordet varje dag ..."

Jag vet  inte om jag ska skratta eller gråta men denna människa verkar inte ha en aning om vad h*n pratar om..
H*n sa fler saker som fick mig att se rött, men kan ni förstå hur man tänker när man har en inställning som h*n har? 
Jag avslutar med samma mening som jag svarade ovanstående med;

Jag om någon vet hur det känns att slita för kläderna jag har på kroppen och maten jag har på bordet..
Men det gör mig inte mindre tacksam över att jag åtminstonde har ett hem..


http://svt.se/content/1/c6/52/87/05/hemlos380.jpg


Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback