Hur går man tillväga idag för att vara egen?

2010-08-26 @ 15:37:51

Jag var in en sväng på Gina Tricot när jag väl var uppe på stan efter jobbet.. Och vad fick jag se?
Jo, Union Jack is back! Flaggan, nitar och döskallar pryder allt; väskor, tröjor, linnen..
Och flertalet shoppare var såklart tonåringstjejer [but who can blame them, det är ju trots allt "deras" affär]. På dessa tonåringars fötter satt det 9/10 gånger ett par Converse, lite slarvigt snörade..
What the.. Får jag inte ha någonting kvar, ingenting som inte gör mig 15 år igen?
För 4-5 år sen så var Converse ROCK! Och ja, jag vet att det var "nörd"skor på typ 70talet, men senare så tillhörde fanimig Conversen rocken..
Englandsflaggan tillhörde punkarna, döskallarna hårdrockarna och nitarna var väl lite både punkarnas och rockarnas grej..
Men nejdå, inte nu längre.. 
Nu har tonårsgenerationen tagit över och Blank Generation, vad är det?

Det som kallas för Emo i dag var det som verkligen urskiljde sig ur mängden när jag gick på högstadiet.. 
Då var det verkligen en personlig stil.. 
Idag; Är man inte blond och "Playboyig" som tjej så tillhör man oftast den andra klicken med Emoungarna.. 


Hur går man tillväga idag för att vara egen?
 


Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback