Lite allvar nu...

2010-02-18 @ 13:38:22

Jag har mestadels av mitt liv sett mig som en väldigt öppen och fördomsfri person.. Men när liknande saker förekommer, då slår jag bakut...
Det kan inte vara meningen att kvinnor i Sverige ska behöva acceptera att en man ser ner på dig av religiösa skäl och vägrar ta i hand..
Egentligen så är det inte själva handskakningen i sig som stör mig, för som många säger; Det finns många sätt att hälsa på..
Men jag tycker att tingsrättens dom bara bevisar att pga av religiösa skäl så har man rätt att diskriminera någon annan..

En bra artikel, skriven av Lars Gårdfeldt:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6630504.ab

Jag skulle aldrig som arbetsgivare ta att en arbetsökande person bemötte mig med sådant förakt, oavsett om det gäller handskakning,tilltal eller annat..
För att ta ett exempel;
Om jag var arbetsgivare och en arbetssökande man skulle säga; "Jag tar inte kvinnor under 1.60 cm i hand", då skulle hans ansökan åka raka vägen till dokumentförstöraren..  
I Sverige så är [eller står det iaf] att kvinnor och män har samma värde...
Men i och med domen från Tingsrätten och att DO ens bemödade sig att ta sig an detta så fick vi svart på vitt att kvinnan har lägre status än en man, även här i Sverige...


Vad tycker ni andra? 


Kommentarer
Postat av: Morsan

Man vet inte om man ska skratta eller gråta, man skulle nästan kunna tro på aprilskämt :-(

2010-02-18 @ 22:18:39

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback