Nattliga filosofier..

2010-01-25 @ 01:04:56
Blev lite jobb i eftermiddags, men idag var en såndär dag då jag bara kände "Vad gör jag här?"...
Vissa dagar är såna och det beror inte på nåt särskilt...
Tråkigt är det dock då det inte är så ofta numera som jag är på jobbet och då vill man verkligen ge järnet..
Men man kan väl inte vara på topp jämt antar jag..

För stunden sitter jag och äter lite Keso och lyssnar på The Voice..
Funderar lite på vad jag ska göra med min framtid...
Jag kan inte förlita mig på ett timvik, det går inte.. Jag behöver ju inte sluta, bara hitta nåt mer att sysselsätta mig med.. Så jag kan hålla mig flytande utan att behöva försörjningsstöd..
Helst vill jag börja plugga igen, men så länge jag går på soc så är det en omöjlighet = Alltså ytterligare en stooor anledning att leta efter en csnbeviljad utbildning..
Jag hittade mina gamla betyg från Medlearn och blir så sur över att jag inte kunde gå klart pga förverkade csnpengar..
VG och MVG överlag, iaf i de ämnen jag hann med innan jag var tvungen att sluta..
Och enligt VUC så är mina betyg inget jag kan bygga vidare på, iaf inte inom undersköterskeutbildningen, utan jag får helt enkelt bara se dem som viktiga kunskaper, som är bra att ha med sig..

Så; vad vill jag göra?
Det är väl den viktigaste frågan just nu..
Ja, det är ett självklart val att jag ska jobba med människor.. Det vore ingen katastrof att byta blöjor eller mata äldre, dementa personer igen...Jag trivdes ju faktiskt ganska bra på det förra stället..
Det skulle iaf kunna vara ett mellansteg..
Är det meningen att jag ska få arbeta med människor i missbruk längre fram, så kommer jag att nå dit på ett eller annat sätt..
För det är verkligen det enda jag vill göra, egentligen..

Nu ska jag ta tag i det här... Kanske är det enda sättet för mig att känna att jag gör någon nytta?





Kommentarer
Postat av: Jhenny

Ja stå på dig nu:) Det är svårt att hitta något som passar en och som går ihop med ekonomin.Men ge inte upp!

2010-01-25 @ 09:59:33
URL: http://jhennys,blogg.se
Postat av: morsan

bra Mica att du börjar känna lite jäklar anamma

Kram

2010-01-26 @ 20:18:01

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback