Västerås, jag tackar dig..

2010-06-18 @ 23:10:15
Tacka vet jag Västerås säger jag bara..
Jag har varit i Fagersta och idag besökte vi Köping.. Förlåt, men vilka otroligt tråkiga städer..
Köping vinner på alla fina gamla byggnader men för övrigt..
Västerås vinner överlägset i stadspoäng..
Här är anledningarna:

1. Vi har en stad som jag inte direkt behöver skämmas över att visa för folk
2. Vi har en stad som är en av Sveriges äldsta med all den historia det innebär
3. Vi har en flygplats
4. Johannes Rudbeckius [1581-1646] föddes här och startade Sveriges första gymnasium, Rudbeck
5. Sebastian Fronda, en av Sveriges bästa artister, tillhör Västerås stoltheter


Västerås är en bra stad och här kommer jag att stanna kvar..


Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback