Stockholmsbesök och Ikea bryter ner mig totalt..

2010-11-21 @ 00:16:23
Sitter och degar efter att ha klämt i mig pizza och sen tre äpplen som efterrätt..
Har varit en riktigt trevlig helg, både finbesök från stockholm och en mindre shoppingrunda idag [den hade jag iofs kunnat vara utan med tanke på alla barnfamiljer och veliga pensionärer, men.. ]

Finbesöket från Stockholm, utav självaste Jeeves, fyllde på mina energidepåer ganska rejält.
Hon är från Västerås från början, men flyttade till Stockholm och kärleken för ca...5 år?.. sen och är numera turist när hon kommer hit =o)
Vi började på Brogården med frukost och sen tog vi stan med storm och jag lovade efter varje affär att "det här blir den sista".. Men så blev inte fallet, trots Köpförbudet jag pratade om i förra inlägget..
Blev lite småsaker handlade, sen tog vi oss en välbehövlig lunch på Vivaldi [jag bara ääälskar deras sallader]...
Fortsatte väl någon timme till, sedan hoppade vi på 15 mot älskade Viksäng för en fika hos hennes mamma..
Snart blir det en tripp till Stockholm för min del och då är det Jeeves tur att släpa runt mig, i äkta  turistanda =o)

Idag var det dags för Ikea..
Är ute efter glas som inte längre verkar tillverkas, men jag lever på hoppet.. Blev dock utan idag med, men kom hem med en väldans fin matta istället.. Så lite nöjd blev jag ändå, utan att för den sakens skull känna mig tillfredsställd till 100%... Vet någon därute var jag kan få tag på glasen, så hojta!
Som vanligt efter några minuter inne på Ikea, en lördag runt 14:00, så började min irritationsnerv banka rätt fint och det lindrades inte av alla barnfamiljer som prompt skulle masa i sakta takt framför mina fötter och alla dessa pensioärer som jag inte ens orkar gå in på.. ville mest krevera när vi hade stått i kön i ca 20 minuter utan att den rörde sig..
Maxi blev nästa anhalt, men där sprang jag typ igenom affären, för det var lika mycket folk där...

Nu tänker jag bara släcka ner alla lampor, tvätta av mig sminket och byta om i nattkläder.. Sen blir det Chuck på tv6 play för hela slanten..

På återseende!

Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback