Vad vill DU? * [Långt inlägg]

2010-09-08 @ 23:17:34



Jimmie Åkesson, vad fan Mikkiz?
Ni undrar säkert varför jag valde att ha med Jimmie Åkesson bland de "viktiga" partierna som nu slåss om att vinna Svenska Folkets hjärtan..
Förklaring; De har kommit upp sig så pass att de trots skilda åsikter bland oss dödliga, räknas som ett viktigt parti..
Jag säger inte att jag sympatiserar med dem, men de spelar i samma liga som de stora numera och det kan jag inte göra så mycket åt.. Fick jag däremot en kniv mot halsen och skulle välja mellan dem och Nationaldemokraterna så vore inte valet så svårt.. Nationaldemokraterna har aldrig tilltalat mig, snarare motsatsen..
Jag anser att alla har rätten att tycka till om saker, så länge det går till på rätt sätt.. och jag tyckte inte att det var ok av tv4 att cencurera Sverigedemokraternas reklam då alla andra partier har fått säga sitt..

Så du tycker att Sverige ska diskriminera och rasklassa olika folkslag?
Nej, givetvis inte.. Jag tycker absolut inte att man ska diskriminera eller på annat sätt nedvärdera andra människor, men jag värnar om våran yttrande- & tryckfrihet som vi har här i landet och med den följer även sånt vi inte vill läsa eller höra, vare sig vi vill eller inte.. 
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen; vi tar emot alldeles för många i det här landet.. Rasistiskt? Nej, realistiskt.. Stoppar vi invandringen nu, inte av annat skäl än att vi ska kunna ta hand om de som bor i Sverige, svenskar som tillfälliga svenskar, så behöver det inte bli några konflikter...Eller?
Det finns inga jobb, varken för "gammel"svenskar eller nysvenskar.. Lägenheterna börjar ta slut.. Till och med personnumren börjar sina..   
Folk skriker halspulsådern av sig och vevar med armarna av ilska när det är på tal att hemlösa ska få fri tandvård, medan det är medmänskligt och vår skyldighet att utdela fri tand och sjukvård till illegala flyktingar.. Låter det rimligt?
Om vi nu inte ska skilja på människa och person, varför gör vi då det bland de svagare grupperna i landet?
Vi hoppar med glädje på och knuffar våra utstötta, samtidigt som vi med öppna armar tar emot tusentals nya utifrån varje år..

Är du dum eller Micaela, klart vi ska hjälpa dem som flyr från krig, förföljelse och tortyr.. De flesta av våra utstötta har satt sig i skiten själva..
Och här kommer "Alla människor har samma värde" in.. Ska det spela någon roll om du har haft oturen att drabbas av utanförskap, missbruk, psykisk ohälsa, mobbning, misshandel eller om du har råkats födas i ett land där våld är vardag.. ?
Alla människor har ett värde och då har det ingen som helst betydelse om vad du har varit med om, allt handlar om hur du mår innerst inne.. Mår du skit så mår du skit..

Nu blev detta ett väldigt långt inlägg om något helt annat än vad jag hade tänkt från början, så jag slutar här..
Men jag vill bara förtydliga mig;  mitt hjärta kommer alltid att pumpa rött blod ut i mina ådror.. Tro inget annat.. Jag kommer aldrig någonsin att gå över till smurfarna eller bli sverigedemokrat..
Aldrig kommer jag att lämna min vänstra sida..


blåa smurfar
tll höger tack

och så röda tomtar
till vänster

rätt ska vara rätt
rött för rött
blått för blått
förstått?

inga fack att blandas i
inget att bli lack på
det är ju ändå demokrati
som råder i detta land
så ta nu varandra i hand


rött för rött
så det blir rätt någongång
och så blått i den högra hörnan

vad sa jag
blått till höger
rött till vänster
sluta gör varandra tjänster

kämpa för er tro
så att alla får
någonstans att bo
smurfar höger
tomtar vänster
seså
marsh!


Reinfelt i all ära
men Mona
få in en höger
på högern nu 
men vänstra inte
lura oss inte
vi vill ju ha vårat kungadöme kvar




Kommentarer

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback