När ilskan kommer upp till ytan...

2011-03-23 @ 14:35:12
Den senaste tiden har inte känts alltför ljus och det borde jag veta vid det här laget.. Vintern för med sig alla mörka tankar jag har inom mig och det kommer fram när solen gör sig påmind..
Det enda jag kan se som positivt med detta är att jag orkar skriva.. Det är väl då som orden som infinner sig blir som jag vill på pappret sen.. Man kanske kan säga att jag självkurerar mig på så vis då jag skriver mig igenom allt.. Ett tecken på att jag inte är på topp nu är att jag har börjat tänka mycket på min pappa som "valde" att avsluta sitt liv innan jag ens hann med att älska honom..
Och en sak är säker; min pappa är inte någon jag tänker särskilt mycket på annars..Jag vet att mamma är den starka av dem två som fortsatte att kämpa med sitt eget liv trots alla demoner.. Pappa orkade inte, han tappade nog tron på livet helt enkelt.. 
Jag vet att han inte valde att lämna oss.. 
Men jag kan inte låta bli att bli arg när jag tänker på att han faktiskt inte tänkte speciellt långt när han började med dessa jävla skitdroger igen.. 
Jag säger inte att han skulle ha varit någon bra farsa om han hade fortsatt att leva.. Jag säger bara att det kanske hade gett mig möjligheten att få lära känna den människa som jag har ärvt så mycket utav.. 
Under hela min uppväxt har jag fått höra att jag har pappas ögon, pappas mentalitet.. Och det är jag stolt över trots allt.. 
Men när ilskan kommer upp till ytan så känner jag att jag är mer stolt över mammas kämparglöd, mammas vilja att leva, mammas kärlek till mig.. 
De säger att sånt som händer i ens liv alltid kommer att komma fram.. Och jag börjar tro på det.. För i det stora hela så är jag en del av pappa oavsett om jag vill eller inte.. och det kanske är därför mina tankar på honom börjar komma mer och mer?



 


Kommentarer
Postat av: morsan

Jaha så fick du mig att börja böla en skvätt på jobbet. Mycket tankar som snurrar nu tydligen

2011-03-23 @ 16:02:57
Postat av: Jhenny

Fint skrivet. Känner igen mig i det du skriver, man vet inte från dag till dag vilket "pappaben" man står på.

Men vilken bild, han ser ju arg ut! =)

2011-03-29 @ 09:45:31
URL: http://jhennys.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback