När hjärtat får bestämma..

2011-03-01 @ 01:47:32

För någon vecka sen fick jag höra av några nattgäster att de inte trivdes i några av sovrummen och då började jag tänka.. Finns det inte något man kan göra för att få det att kännas lite mer beboeligt?
Jag pratade med Charlotte som jag jobbade med och vi började spåna ideér..
Så nu börjar det sakta men säkert ta form..
Vi har satt upp nya gardiner, blommor, tavlor och snart så kommer egentagna bilder från Charlotte upp i korridoren som löper fram till sovrummen..
Vi har ju försökt förut så det ska bli kul att se hur länge det håller den här gången, tycker vissa.. Och ja, det kanske inte håller för all framtid..
Men jag har åtminstonde försökt att lyssna på nattgästernas önskemål och håller det en månad så kanske det har gett vissa ett leende innan de somnar..
Jag anser nog att man måste vara uthållig om man vill något väldigt mycket och i det här fallet så vill jag att i alla fall en del av nattgästerna ska se att vi inte ger upp om dem..
Sen finns det ju alltid de som förstör för förstörandets skull och de som inte bryr sig ett skit, bara de har en säng att sova i.. Men det är inte för deras skull jag vill göra detta..
Det är för alla dem som önskar att deras liv var annorlunda och på såhär vis kanske kan få en liten känsla av beboelighet, ödet till trots..


Kommentarer
Postat av: morsan

Hur har du blivit en så omtänksam person?

Du är underbar min dotter!

2011-03-03 @ 18:02:17
Postat av: Molly

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-11 @ 07:05:55
URL: http://gravidforsakring.net

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback