Sverige 2010?

2010-02-23 @ 20:54:15

Ska det verkligen behöva vara såhär i Sverige 2010?


Kommentarer
Postat av: Jhenny

Det man måste börja med är att titta till bakgrunden till varför dom är där dom är. Sen titta på vad de gjort för att göra situationen bättre. Är dom prickfria på dom två punkterna då först kan jag tycka synd om. Visst det är väldigt tragiskt att så många går hemlösa i Sverige och andra länder med för den delen. Vissa har satt sig i det själv genom att sumpa chans på chans och andra har hamnat där trots att de levt ett skötsamt liv..Som vi diskuterade tidigare,många tjänar mer i månaden än vad du och jag gör tillsammans och många av dom har haft lägenhet eller blibit erbjudna men sumpat det. Det är en "vågskåls fråga" det här.

2010-02-24 @ 13:28:52
URL: http://jhennys.blogg.se/
Postat av: Jhenny

och för att komentera klippet du lagt upp:

Hon såg ut som en riktigt bråkstake med blåöga. Magkänslan jag fick var att de inte sa riktigt hela sanningen till varför de fick gå från riddarhyttan.

2010-02-24 @ 13:32:11
URL: http://jhennys.blogg.se/
Postat av: Micaela

Ibland ligger det saker bakom som vi inte vet.. men det gör inte saken bättre, ingen människa förtjänar att leva på det här viset i Sverige 2010...

Och att se ut som en bråkstake och att faktiskt vara en är väl två skilda saker..eller?

2010-02-24 @ 17:52:01
URL: http://annamicaelas.blogg.se/
Postat av: Jhenny

det har du rätt i att det är 2 skilda saker.

Men jag står fast vid att har man fått chans på chans på chans och sumpar varenda en då får man fan sitta där man sitter utan att gnälla helt enkelt. Vi "vanliga" människor får inte hur många chanser som helst så då förstår jag inte varför dessa personer ska få chans på chans när de inte hjälper till ett skit på traven för att få det bättre. Nu pratar jag alltså inte om alla hemlösa utan om dessa männsikor som ständigt sumpar sin chanser och det är det ju inte alla som gör som tur är. Det finns ju små strålar som jobbar hårt för att klara sin tillvaro och som drar sitt strå till stacken för en bättre tillvaro,dessa människor är dom vi ska lägga ner våra pengar och energi på.

2010-02-28 @ 13:08:52
URL: http://jhennys.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback