Kvinnokampen är död.. eller hur var det nu?

2010-11-23 @ 22:20:07
Jag är så långt ifrån det här man kan komma med "kvinna; upp till kamp" och alla andra organisationer som antyder på kvinnans rättighet i samhället = kvinnan ska vara högre upp än männen ..
Jag menar då inte att jag inte tycker att kvinnan har rätt att ta plats eller att kvinnan ska ha samma lika som männen.. 
Och något jag absolut inte anser passar in i dagens samhälle är när killar, om så på skoj, säger saker som "låt karln din fixa det där", "har du ingen man hemma som kan installera det åt dig" [=ett samtal mamma hade med Tele2 för några år sen]  eller "det där kan inte du, det där är en manssak"..osv..
Det går kalla kårar genom hela mig..
Det är ju ett tecken på att vi inte har kommit så mycket längre i vår utveckling, alltså att människan fortfarande är neandertalare eller så..

Kan spinna vidare på det här hur mycket som helst, men nu sätter jag stopp för ikväll...

Ha´re kanin allihopa!

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Micaela,



Jag beklagar att vår kundservice uttryckte sig så klumpigt när din mamma ville ha hjälp. Givetvis kan en kvinna klara av en installation minst lika bra som en man.



Med vänliga hälsningar



Ida Jönsson, Tele2

2010-11-25 @ 14:04:15
Postat av: Micaela

SV: Jag vill bara förtydliga mig: Jag menade inte att Tele2 står bakom uttalandet, bara att jag inte kan förstå hur man som man på 2000talet kan uttrycka sig så klumpigt.. Har själv Tele2 på mobilen och är jättenöjd med det =o)

Men tack Ida för att du tog dig tid att kommentera detta inlägg...

2010-11-25 @ 20:09:37
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

:You talking to me?


Och du är...?
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



Kanske har du en blogg?



Kommentar:

Trackback